Πώς θα διαγραφούν τα χρέη για παράλληλη ασφάλιση – Ολόκληρη η διάταξη

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς θα διαγραφούν τα χρέη για παράλληλη ασφάλιση – Ολόκληρη η διάταξη

Αύριο παρουσιάζεται στους βουλευτές και αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, στο οποίο, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνονται διατάξεις για τη διαγραφή αμφισβητούμενων οφειλών εξαιτίας παράλληλης ασφάλισης, ρυθμίσεις για την έναρξη ασφάλισης και τη συνταξιοδότηση από τον ΟΓΑ, αλλά και η μείωση στα πρόστιμα για αδήλωτη εργασία.

Αποκλειστικά το asfalistiko.gr παρουσιάζει τη διάταξη – ανάσα για χιλιάδες ασφαλισμένους, κυρίως μηχανικούς, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και δημοσιογράφους, που λόγω παράλληλης ασφάλισης «διεκδικούνταν» από περισσότερα του ενός ταμεία και βρέθηκαν να χρωστούν μεγάλα ποσά κυρίως στον ΟΑΕΕ.

Πρόκειται κυρίως για ασφαλισμένους σε ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, τους οποίους χρέωνε με εισφορές και ο ΟΑΕΕ, εξαιτίας πολλών ή λάθος ερμηνειών μιας περιοχής του προηγούμενου ασφαλιστικού συστήματος, η οποία από τους γνωρίζοντες χαρακτηρίζεται γκρίζα.

Για παράδειγμα, θα πάρουν ανάσα χιλιάδες ασφαλισμένοι, που ενώ ασφαλίζονταν ως μισθωτοί είχαν και δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι) και δεν έπαιρναν βεβαίωση εξαίρεσης από τη δεύτερη ασφάλιση στον ΟΑΕΕ. Αντίστοιχα, πολλές είναι και οι περιπτώσεις ασφαλισμένων στον ΟΓΑ, που είχαν και δραστηριότητα ως ελεύθεροι επαγγελματίες σε χωριά με λίγους κατοίκους και βρέθηκαν μπλεγμένοι σε έναν κυκεώνα μεταξύ ΟΓΑ και ΟΑΕΕ.

Σύμφωνα με τη διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, την οποία παρουσιάζει αποκλειστικά το asfalistiko.gr βεβαιωμένες ή μη οφειλές προς πρώην Φορείς κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, οι οποίες δημιουργήθηκαν λόγω εύλογης αμφιβολίας περί την υποχρέωση υπαγωγής ή μη στην παράλληλη ασφάλιση δύο ή περισσότερων πρώην Φορέων ασφάλισης ή του Δημοσίου για το χρονικό διάστημα έως 31/12/2016, δύνανται να διαγράφονται ή να απαλλάσσονται τυχόν επιβληθέντων πρόσθετων τελών, τόκων, προσαυξήσεων και επιβαρύνσεων.

Η διαγραφή αφορά «παλαιούς» και «νέους» ασφαλισμένους, οι οποίοι πρέπει να υποβάλλουν σχετική αίτηση στον ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ και τους υπόλοιπους Φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Επίσης, η διαγραφή θα γίνεται για όλες τις υποθέσεις, σε οποιοδήποτε στάδιο της διοικητικής διαδικασίας κι αν βρίσκονται, ακόμα κι αν έχουν κριθεί από τα αρμόδια όργανα σε πρώτο ή δεύτερο βαθμό.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στη διάταξη, τυχόν καταβληθέντα από τους ασφαλισμένους ποσά έναντι των ανωτέρω οφειλών δεν επιστρέφονται και δεν αναζητούνται.

Στη συνέχει η διάταξη περιγράφει με ποια κριτήρια αποδεικνύεται η εύλογη αμφιβολία, μεταξύ των οποίων είναι η ύπαρξη δικαστικής απόφασης υπέρ του ασφαλισμένου-οφειλέτη, η ύπαρξη αντίθετων αποφάσεων των δικαστηρίων, η προηγούμενη μακρόχρονη πρακτική της διοίκησης εξαιτίας της οποίας είχε δημιουργηθεί στα υπόχρεα πρόσωπα η πεποίθηση περί μη υπαγωγής στην ασφάλιση, η ύπαρξη διαφορετικών οδηγιών επί του θέματος, καθώς και η πλήρης ασφάλιση από μισθωτή ή μη μισθωτή απασχόληση κατά την ίδια χρονική περίοδο για την οποία έχουν καταλογιστεί εισφορές.

Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη, για την επίλυση των συγκεκριμένων ασφαλιστικών αμφισβητήσεων εκδίδεται, για κάθε εξεταζόμενη κατηγορία ασφαλισμένων, απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης, με την οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις εξαίρεσης από την υποχρεωτική ασφάλιση των εξεταζόμενων ασφαλιστικών περιπτώσεων.

Ολόκληρη η διάταξη του νομοσχεδίου έχει ως εξής:

1. Βεβαιωμένες ή μη οφειλές προς πρώην Φορείς κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, οι οποίες δημιουργήθηκαν λόγω εύλογης αμφιβολίας περί την υποχρέωση υπαγωγής ή μη στην παράλληλη ασφάλιση δύο ή περισσότερων πρώην Φορέων ασφάλισης ή του Δημοσίου για το χρονικό διάστημα έως 31/12/2016, δύνανται να διαγράφονται ή να απαλλάσσονται τυχόν επιβληθέντων πρόσθετων τελών, τόκων, προσαυξήσεων και επιβαρύνσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο παρόν άρθρο. Τυχόν καταβληθέντα από τους ασφαλισμένους ποσά έναντι των ανωτέρω οφειλών δεν επιστρέφονται και δεν αναζητούνται.

2. Η εύλογη αμφιβολία μπορεί να αποδεικνύεται ενδεικτικά από τα ακόλουθα κριτήρια: (α) ύπαρξη δικαστικής απόφασης υπέρ του ασφαλισμένου-οφειλέτη, (β) ύπαρξη αντίθετων αποφάσεων των δικαστηρίων επί του ιδίου δυσχερώς ερμηνευόμενου νομικού θέματος, (γ) προηγούμενη μακρόχρονη πρακτική της διοίκησης συνεπεία της οποίας είχε δημιουργηθεί στα υπόχρεα πρόσωπα η πεποίθηση περί μη υπαγωγής στην ασφάλιση, (δ) ύπαρξη διαφορετικών οδηγιών επί του θέματος από τη διοίκηση, (ε) πλήρης ασφάλιση από μισθωτή ή μη μισθωτή απασχόληση κατά την ίδια χρονική περίοδο για την οποία έχουν καταλογιστεί εισφορές από Φορέα ασφάλισης μισθωτών ή μη μισθωτών.

3. Για την επίλυση των ανωτέρω ασφαλιστικών αμφισβητήσεων εκδίδεται, για κάθε εξεταζόμενη κατηγορία ασφαλισμένων, απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης, με την οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις εξαίρεσης από την υποχρεωτική ασφάλιση των ανωτέρω εξεταζόμενων ασφαλιστικών περιπτώσεων και κάθε άλλο σχετικό αναγκαίο ζήτημα.

Για την υπαγωγή των Ασφαλισμένων στην ανωτέρω Υπουργική Απόφαση επίλυσης ασφαλιστικής αμφισβήτησης υποβάλλεται σχετικό αίτημα από τους ενδιαφερόμενους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΕΤΕΑΕΠ και των λοιπών Φορέων κοινωνικής ασφάλισης. Μετά την εξέταση του αιτήματος από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Φορέων κοινωνικής ασφάλισης εκδίδεται σχετική απόφαση. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται σε περιπτώσεις ασφαλισμένων των οποίων οι υποθέσεις βρίσκονται σε οποιοδήποτε στάδιο της διοικητικής διαδικασίας, ακόμα και αν αυτές έχουν κριθεί από τα αρμόδια όργανα σε πρώτο ή δεύτερο βαθμό.

Πηγή:http://www.asfalistiko.gr