ΣΕΥΤΠΕ: Κορωνοϊός – Λήψη μέτρων ΧΘΕΣ

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΕΥΤΠΕ: Κορωνοϊός – Λήψη μέτρων ΧΘΕΣ

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

σε χθεσινό Εσωτερικό Σημείωμα της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού Ομίλου επικοινωνείται η λήψη πρόσθετων μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Το παράδοξο, ωστόσο, είναι ότι ακόμη και σήμερα η​​ κραυγή απόγνωσης από πλευράς εργαζομένων για τις ελλείψεις​​ σε μέσα και πρακτικές που ενισχύουν την προστασίας τους,​​ για κάποιο ανεξήγητο λόγο μοιάζει να μην φθάνει στα αυτιά των υπευθύνων.

ΜΑΣΚΕΣ​​ 

Στη μεγαλύτερη συστημική Τράπεζα και μία από τις μεγαλύτερες σε αριθμό εργαζομένων ελληνικές επιχειρήσεις,​​ το προσωπικό αναγκάζεται να καλύπτει με δική του δαπάνη το κόστος για την προστασία και διασφάλιση της υγείας του​​ και την​​ ανάσχεση επέκτασης της φονικής νόσου​​ Covid-19​​ ή προσπαθεί με πλάγιους τρόπους να εξασφαλίσει τα απαραίτητα για την προστασία του μέσα,​​ μέσω παραγγελιών, υπαινισσόμενο ότι αφορά παροχή προς πελάτες, τη στιγμή που και στο​​ …​​ μπακάλικο της γειτονιάς παραμένει αυτονόητη η χορήγηση των στοιχειωδών μέσων αυτοπροστασίας​​ προς εργαζόμενους,​​ με μέριμνα και δαπάνη του εργοδότη.

Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας επισημάναμε ότι​​ οι υφασμάτινες μάσκες που πρόσφατα διατέθηκαν στο προσωπικό δεν προορίζονται για πολύωρη και επαγγελματική χρήση,​​ καθώς:

  • η επί 7,5ωρο χρήση τους αναπόφευκτα οδηγεί σε κατακράτηση υγρασίας, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους και επιβάλλει τη συχνή αλλαγή τους,
  • τυχόν επαναχρησιμοποίησή τους μετά από ολιγόλεπτη αφαίρεση, π.χ.​​ για την κατανάλωση ενός μικρού γεύματος ή την πρόσληψη υγρών εγκυμονεί ομοίως κινδύνους,
  • η συνεχής επαναχρησιμοποίηση και το ανεπαρκές φιλτράρισμα της υφασμάτινης μάσκας μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης.

Για τους λόγους αυτούς, επαναλαμβάνουμε ότι​​ κρίνεται​​ επιβεβλημένη η χορήγηση και διαρκής αναπλήρωση μασκών μιας χρήσης μερίμνη και δαπάνη της​​ Τράπεζας,​​ τόσο για το προσωπικό αλλά και για το πελατειακό κοινό, στην περίπτωση που αυτό προσέρχεται χωρίς να διαθέτει την απαραίτητη προστατευτική μάσκα.

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ​​ Plexiglass

Τονίζουμε,​​ για ακόμη μία φορά,​​ την​​ ανάγκη άμεσης τοποθέτησης προστατευτικών – διαχωριστικών plexiglass σε​​ ΟΛΑ​​ τα σημεία εξυπηρέτησης πελατών​​ και ειδικής επιδαπέδιας σήμανσης για την οριοθέτηση ασφαλών αποστάσεων μεταξύ εργαζομένων και πελατών.    ​​ 

Λύσεις​​ ​​ ημίμετρα,​​ όπως αυτές που απαντώνται​​ σε κτήρια Διοίκησης (π.χ. κτήριο Αριστοτέλους​​ ​​ Θεσσαλονίκη),​​ οι οποίες αντί να προστατεύουν τους εργαζόμενους, καταλήγουν να προστατεύουν τα … τηλέφωνα και τους υπολογιστές, οφείλουν άμεσα να αντικατασταθούν από αξιόπιστες κατασκευές, που θα εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή​​ ασφάλεια​​ των εργαζομένων.

​​ 

ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

Δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε την​​ ανάγκη​​ αυστηρής τήρησης​​ του μέτρου της ελεγχόμενης προσέλευσης των συναλλασσόμενων,​​ με​​ μηδενική​​ αναμονή πελατών εντός των καταστημάτων.​​ 

Δυστυχώς ακόμη και σήμερα, με τον κίνδυνο η κατάσταση να λάβει, πλέον, δραματικές διαστάσεις,​​ παρατηρούνται ανεπίτρεπτες εικόνες συνωστισμού σε​​ μερίδα​​ καταστημάτων​​ της Τράπεζας.​​ 

Η ποιοτική​​ -​​ πελατοκεντρική​​ εξυπηρέτηση​​ δεν θα​​ πρέπει​​ για κανένα λόγο να λειτουργεί ως άλλοθι για εκπτώσεις σε θέματα​​ υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, στα οποία​​ δεν θα​​ πάψουμε​​ να αναφερόμαστε συνεχώς, καταθέτοντας πάντοτε εποικοδομητικές και υπεύθυνες προτάσεις.

Για το λόγο αυτό,​​ καλούμε τους συναδέλφους μας να συνεχίζουν να επικοινωνούν μαζί μας και να μας υποδεικνύουν σχετικές περιπτώσεις, ώστε να αναληφθούν οι από μέρους μας ενδεδειγμένες ενέργειες.

Δεν​​ υπάρχει​​ άλλη​​ πολυτέλεια χρόνου. Τα τριψήφια σε αριθμό κρούσματα, σε καθημερινή βάση, αποτελούν τους πλέον αδιάψευστους μάρτυρες.

Είναι ανάγκη να παρθούν μέτρα ΧΘΕΣ.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ