ΠΑΚ ΕΛΤΑ: Μείωση μισθών 8% στα ΕΛΤΑ, με τις ψήφους ΔΑΚΕ ΕΛ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ και ΠΑΣΚΕ!

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΚ ΕΛΤΑ: Μείωση μισθών 8% στα ΕΛΤΑ, με τις ψήφους ΔΑΚΕ ΕΛ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ και ΠΑΣΚΕ!

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Συνεδρίασε χθες  30/11/2020  έκτακτα η Εκτελεστική Επιτροπή και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ με θέμα την σύναψη ΚΟΙΝΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ανάμεσα στην Ομοσπονδία και την Διοίκηση, ώστε να αποφασίσει την μείωση του μισθολογικού κόστους των Εργαζομένων. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η Κοινή Συμφωνία, που τελικά υπογράφηκε χθες το βράδυ, η Διοίκηση θα προχωρήσει σε οριζόντια μείωση μισθών 8%  σε όλους τους Εργαζόμενους, η οποία θα υπολογιστεί πάνω στο μισθολογικό κλιμάκιο και δεν θα ακολουθεί το ….σύνολο της μισθοδοσίας. Επίσης προβλέπει σαν ρήτρα ότι για να παραχωρηθεί το ποσό της μείωσης από πλευράς Εργαζομένων, θα πρέπει πρώτα να υλοποιήσει η κυβέρνηση τις δεσμεύσεις της σχετικά με τα όσα αναφέρονται στο πλαίσιο μετασχηματισμού του ΕΛΤΑ και ειδικότερα στην οικονομική ενίσχυση του.

Στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ η απόφαση να εξουσιοδοτηθεί το προεδρείο να υπογράψει την Κοινή Συμφωνία πάρθηκε δια πλειοψηφίας, καθώς υπήρξαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των παρατάξεων. Την πρόταση για την περικοπή στήριξε η παράταξη της ΠΑΣΚΕ και της  ΔΑΚΕ ΕΛ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ, ενώ την  πρόταση για τις περικοπές στους μισθούς καταψήφισαν η παράταξη μας (ΠΑΚ), η ΔΑΚΕ ΑΝΑΝΕΩΣΗ και η ΔΑΚ.

Βασική αιτία της διαφοροποίησης μας ήταν ο τρόπος που επέλεξαν να περάσουν την συγκεκριμένη περικοπή, χωρίς ουσιαστικά να παρέχουν τον απαραίτητο χρόνο για διάλογο, βάζοντας μια σειρά εκβιαστικών διλημμάτων, αλλά κυρίως γιατί δεν υπήρχε ξεκάθαρη διασφάλιση για μια σειρά ζητήματα που είναι σε εκκρεμότητα για την επόμενη μέρα (διαπραγμάτευση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, Εργασιακά Δικαιώματα κλπ). Επίσης αμφισβητούμε και την προοπτική της επόμενης μέρας του οργανισμού με τον τρόπο που παρουσιάζεται.

Θέλουμε όμως να θυμίσουμε, επειδή κάποιοι ξεχνούν ή δεν θέλουν να θυμούνται, ότι η προηγούμενη Κοινή Συμφωνία του 2017 προέβλεπε πραγματική μείωση μισθού 7,4%, με χρονικό ορίζοντα 3 ετών και η περικοπή αφορούσε όλες τις βαθμίδες της διοικητικής πυραμίδας. Με τη λήξη της δε, τον Αύγουστο του 2020, έπρεπε οι μισθοί των Εργαζομένων να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση, αντί αυτού πήγαμε σε μια συνολική μείωση της τάξεως του 15,4%(7,4%+8%), η οποία για ακόμη μια φορά είναι οριζόντια και δημιουργεί τεράστιες ανισότητες στο μισθολόγιο των εργαζομένων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα κάποιους από τους νέους συναδέλφους που βρίσκονται στα αρχικά μισθολογικά κλιμάκια και η τελευταία περικοπή τους οδηγεί να αμείβονται κάτω και από τον κατώτατο μισθό της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης της ΓΣΕΕ.

Την ώρα που ο Οργανισμός βρίσκεται στο χειρότερο σημείο της ιστορίας του, στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης και εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση για ακόμη μια φορά επιδίδεται σε μια προσπάθεια εκμετάλλευσης της κατάστασης, προκειμένου να επιβάλλει αντεργατικές ρυθμίσεις και μειώσεις μισθών.

Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και 16 μήνες ο σχεδιασμός της απαξίωσης του οργανισμού μας και η μεθόδευση των εκβιαστικών διλημμάτων που τίθενται στους Εργαζόμενους. Η Διοίκηση από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της με τις ενέργειές της και εκτελώντας την κυβερνητική πολιτική  δεν άφησε τίποτε όρθιο, καταστρατηγώντας το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον Οργανισμό και όχι μόνο.  Την ώρα που οι ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών κάνουν πάρτι στην αγορά εν μέσω πανδημίας, τα ΕΛΤΑ και η θυγατρική των Ταχυμεταφορών παραμένουν οι φτωχοί συγγενείς και καθημερινά εκτίθενται από την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της περιόδου όπου διανύουμε. Οι ευθύνες είναι τεράστιες και δεν αφορούν μόνο το management, παρά τις προσπάθειες ορισμένων να τις χρεώσουν μόνο στη Διοίκηση. Θα πρέπει να κατανοήσουν ότι το οποιοδήποτε management σχεδιάζει και υλοποιεί σύμφωνα με τις κατευθύνσεις και τις οδηγίες που παίρνει από την κυβέρνηση, ειδάλλως αν διαφωνεί το αλλάζουν.

Φαίνεται όμως πως δεν αρκούνται σε όσα έχουν καταφέρει. Ας θυμίσουμε λοιπόν σε όσους δεν θυμούνται ότι οι εργαζόμενοι μόνο τους τελευταίους 9 μήνες έχουν στερηθεί 52 εκ. από την περικοπή της αποζημίωσης απόλυσης στο μισό, έχουν επιφορτιστεί το έργο των ενοικιαζομένων που απολύθηκαν σε όλους τους κλάδους και σαν κερασάκι ήρθε και η περικοπή του 8%.

Συναδέλφισσες-οι,

Φαίνεται πως αυτά που μας ετοιμάζουν, ξεπερνάνε κατά πολύ τους χειρότερους εφιάλτες μας.

Την στιγμή που μιλάμε εξελίσσεται από την πλευρά της Κυβέρνησης ένα σχέδιο συρρίκνωσης του δικτύου καταστημάτων του ΕΛΤΑ, με κλείσιμο περισσότερων από τα μισά, μείωσης του μόνιμου προσωπικού αλλά και διάλυση αρκετών σημερινών υπηρεσιών. Με πρόσχημα το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον του Οργανισμού, ξεχνώντας ίσως πόσες υποχωρήσεις και συμβιβασμούς έχουν κάνει οι Εργαζόμενοι την τελευταία δεκαετία, ώστε να μπορέσει ο ΕΛΤΑ να σταθεί όρθιος στα χρόνια της κρίσης, και χωρίς να σεβαστούν τις θυσίες των Εργαζομένων σχεδιάζουν την συρρίκνωση του Δημόσιου Ταχυδρομείου σε όφελος των ανταγωνιστών του. Η συντριπτική πλειονότητα των Εργαζομένων, ειδικά αυτών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και μάλιστα κάτω από τις αντίξοες  συνθήκες της περιόδου που διανύουμε βιώνουν την πλήρη εγκατάλειψη και έχουν κυριολεκτικά εξαντληθεί.

Μας λένε ότι θα πρέπει να προσαρμοστούμε άμεσα και επιτακτικά στα νέα δεδομένα , ότι εάν αργοπορήσουμε στη λήψη αποφάσεων οι συνέπειες και τα αποτελέσματα θα είναι δυσμενέστερα και πιο επώδυνα. Θεωρούμε ότι αυτές οι ενέργειες γίνονται με μοναδικό στόχο τη δημιουργία κλίματος τρομοκρατίας και πανικού σε μια προσπάθεια εκμετάλλευσης της κατάστασης και την εδραίωση του καθεστώτος των περικοπών.

Η ανασυγκρότηση του Οργανισμού θα πρέπει να γίνει με βάση ένα βιώσιμο σχέδιο ανάκαμψης και εκσυγχρονισμού,  που θα φέρει έσοδα. Οι όποιες μειώσεις μισθών των Εργαζομένων αποδείχτηκε πως αποτελούν προσωρινή λύση, δεν θα φέρουν κανένα αποτέλεσμα και σε μικρό χρονικό διάστημα θα βρεθούμε πάλι στον ίδιο παρανομαστή και τότε θα ζητηθεί και πάλι από τους εργαζόμενους να «βάλουν πλάτη» με νέες περικοπές μισθών. Το σενάριο το έχουμε ζήσει πολλές φορές. Οι μειώσεις στον βασικό μισθό με την τελευταία περικοπή έφτασαν στο 48% – ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ.  Η λύση βρίσκεται αλλού και η Διοίκηση θα πρέπει να τη βρει και να την εφαρμόσει άμεσα. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα και η προοπτική για την επόμενη ημέρα του Ταχυδρομείου.

Η παράταξη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ ΕΛ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην Διοίκηση και στην πολιτική που εφαρμόζει, στηρίζουν την απόφασή της για την περαιτέρω περικοπή του μισθού των εργαζομένων, θεωρώντας ότι είναι η μόνη λύση σωτηρίας. Έχουμε δικαίωμα στην διαφωνία και θεωρούμε ότι πλανώνται πλάνη οικτρά και πιστεύουμε ότι ο καιρός θα δείξει ποιους θα δικαιώσει η ιστορία.

Αυτοί που σκορπούν την λεηλασία του «δεν γίνεται αλλιώς» συντελούν στην μοιρολατρική  αποδοχή της ολοκληρωτικής καταστροφής.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες και να είμαστε δέσμιοι μιας ηττοπαθούς και συμβιβαστικής λογικής, που είναι επιζήμια για το μέλλον μας.

Η παράταξή μας καλεί  όλους τους Εργαζόμενους να μην κάνουν βήμα πίσω στην επιχειρούμενη τρομοκράτηση της Διοίκησης.

Λέμε όχι και δεν πρόκειται να  στηρίξουμε αποφάσεις για περικοπές στα δικαιώματα και στις αποδοχές των εργαζομένων όπως το πράξαμε στο χθεσινό συμβούλιο της ΠΟΣΤ αλλά και δια του αντιπροσώπου μας στο Δ.Σ. του ΕΛΤΑ και θα πέσει στο κενό η προσπάθεια κάποιων γυρολόγων που ενημερώνουν το προσωπικό ότι στηρίξαμε τις περικοπές. Εμείς μέσω του εκπροσώπου μας στηρίξαμε και θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε κάθε αναπτυξιακή πρόταση για τον μετασχηματισμό του ΕΛΤΑ σε μια σύγχρονη βιώσιμη ταχυδρομική εταιρεία με την ενσωμάτωση των ταχυμεταφορών.

Επιβάλλεται να γίνουμε όλοι μας πιο σοφοί σήμερα για να μην γίνουμε αύριο «οι χρήσιμοι ηλίθιοι».