Εκχώρηση τμημάτων και “Εθελούσιες” έξοδοι στην Εθνική Τράπεζα

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκχώρηση τμημάτων και “Εθελούσιες” έξοδοι στην Εθνική Τράπεζα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

Την Πέμπτη 9/12/21 πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ του Συλλόγου μας με τον κ. Βοηθό Γενικό Διευθυντή Cards & Digital Business, ύστερα από αίτημα μας. Είχαν προηγηθεί πολλά δημοσιεύματα, αλλά και δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΤΕ, σχετικά με την παραχώρηση του “acquiring” (τομέας αποδοχής συναλλαγών καρτών, PO.S., ηλεκτρονικών συναλλαγών) της Τράπεζας σε εξωτερική εταιρεία ενώ είχε ήδη ανακοινωθεί προφορικά σε συναδέλφους ότι επίκειται η εν λόγω εκχώρηση. Για ένα τόσο σοβαρό θέμα ο Σύλλογός μας ζήτησε να έχει υπεύθυνη και επίσημη ενημέρωση.

Στην συνάντηση επαληθεύτηκε πλήρως η πληροφορία ότι η Τράπεζα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις, οι οποίες μάλιστα ενδέχεται να ολοκληρωθούν εντός του 2021. Στην νεοσύστατη εταιρεία η Τράπεζα θα διατηρήσει μεγάλο ποσοστό συμμετοχής. Ο λόγος για τον οποίο ελήφθη η απόφαση αυτή είναι η όμοια ακολουθούμενη τακτική των υπολοίπων τραπεζών. Με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία μεγάλων πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στον χώρο παγκόσμια και επενδύουν μεγάλα κεφάλαια για την ανάπτυξη των τμημάτων αυτών.

Για την στελέχωση της νέας εταιρείας είναι αναγκαία η αξιοποίηση των εργαζομένων στην ΕΤΕ, είτε είναι υπάλληλοι της τράπεζας είτε είναι –τυπικά – υπάλληλοι τρίτων εταιρειών (ενοικιαζόμενοι/εργολαβικοί), καθώς γνωρίζουν το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται εδώ και δεκαετίες αλλά και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η πρόθεση της Τράπεζας είναι να μεταφερθεί στην νέα εταιρεία ένας ικανός αριθμός εργαζομένων ώστε η μετάβαση να είναι ομαλή και λειτουργική. Δεν έχουν ακόμα συζητηθεί οι όροι της μετακίνησης του προσωπικού, κάτι το οποίο θα γίνει σε επόμενο στάδιο και την σχετική διαπραγμάτευση θα αναλάβει η Γενική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού της Τράπεζας.

Από την πλευρά μας και σχετικά με την τεχνογνωσία που φέρουν οι ξένες εταιρείες τονίσαμε ότι έχουμε, ήδη, πικρή πείρα από την …. τεχνογνωσία που μας έφεραν μεγάλες εταιρείες ειδικά στα έργα πληροφορικής. Έχουμε πικρή πείρα από τις αστοχίες και τα λάθη που έβλαψαν ανεπανόρθωτα την φήμη της τράπεζας, (πληθώρα εξ αυτών κατέκλυσαν sites και εφημερίδες) και που εμείς καλούμαστε εκ των υστέρων να διορθώσουμε. Έχουμε πικρή πείρα από συμβούλους τέτοιων εταιρειών με τους οποίους έπρεπε να συνεργαστούμε για να δούμε τελικά να παρουσιάζουν τις δικές μας προτάσεις ως δικές τους εισηγήσεις (!).

Το γεγονός ότι και οι υπόλοιπες τράπεζες ακολουθούν τον ίδιο δρόμο δεν μας καθησυχάζει διότι οι υπόλοιπες τράπεζες απέχουν πολύ από το να αποτελούν παράδειγμα ορθής και υπεύθυνης τραπεζικής λειτουργίας που στηρίζει την οικονομία και την κοινωνία.

Πάντως είναι αξιοπαρατήρητο ότι επιτέλους αναγνωρίζεται (;) η πραγματική συμβολή και η αξία των ενοικιαζόμενων/εργολαβικών συναδέλφων μας, τραπεζοϋπαλλήλων από τους οποίους θα ζητηθεί να προσφέρουν την συσσωρευμένη γνώση για την ομαλή μετάβαση. Ούτε λόγος όμως για το στοιχειώδες δικαίωμα τους συλλογικής διαβούλευσης και διαπραγμάτευσης για την εργασιακή τους πορεία. Καμία πρόνοια για να τοποθετηθούν οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι σε άλλες θέσεις και να αξιοποιηθούν κατάλληλα σε άλλους τομείς της Τράπεζας. Αντί για αυτό έχουμε συνδικαλιστικές διώξεις με την παράνομη μετακίνηση της Προέδρου του Συλλόγου Δανειζόμενου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα.

Αν πράγματι η Τράπεζα εννοεί αυτό που ισχυρίζεται ότι ο στόχος δεν είναι η μείωση κόστους, το ψαλίδισμα των – αυτονόητων – εργασιακών μας δικαιωμάτων και η διάβρωση των Συλλογικών Συμβάσεων θα πρέπει να το αποδείξει. Οι μετακινήσεις προσωπικού δεν μπορεί να συνεπάγονται την απεμπόληση εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Η δική μας πρόταση είναι ότι αν ακόμα και ένας/μία υπάλληλος αποφασίσει εθελοντικά να μετακινηθεί στην νέα εταιρεία αυτός θα πρέπει να διατηρήσει τα εργασιακά του δικαιώματα, θα πρέπει τουλάχιστον να καλύπτεται από την συλλογική σύμβαση της ΟΤΟΕ και να αναγνωρίζεται ως τραπεζοϋπάλληλος.

Το δικό μας όραμα δεν είναι η δημιουργία μιας νέας Εθνοdata. Δώσαμε έναν τιτάνιο αγώνα, κόντρα σε όλα τα προγνωστικά μέσα στην πιο δύσκολη συγκυρία οικονομικής κρίσης και νικήσαμε: καταφέραμε να απορροφηθεί η Εθνοdata από την μητρική Εθνική Τράπεζα. Ξέρουμε όμως καλά ότι ο αγώνας για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων συνεχίζεται.

Ωστόσο η νέα «εθελουσία» έξοδος που είναι σε εξέλιξη δεν μας αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας, καθώς τρόπος με τον οποίο διεξάγεται, οι απειλές και οι εκφοβισμοί που χρησιμοποιούνται από στελέχη της Διοίκησης, κάθε άλλο παρά «εθελουσία» την καταστούν. Αν πράγματι η επιλογή ήταν εθελοντική τότε δεν θα είχαν καμία θέση οι διαρκείς «ενημερώσεις» και άσκηση πιέσεων για αποχώρηση. Είναι απαράδεκτο να απευθύνονται σε εργαζόμενους με πολλά χρόνια προϋπηρεσία και εξειδικεύσεις, να ισχυρίζονται ότι δεν είναι πλέον χρήσιμοι και ότι αν δεν επιλέξουν την εθελουσία θα μεταφερθούν στο Data Remediation, προκειμένου να «απολυθούν», όπως αναφέρουν σε κάθε ευκαιρία «χρυσόκανθαροι» Ειδικοί Συνεργάτες, Επικεφαλής Δ/νσεων της Διοίκησης.

Έχουμε χάσει πλέον το μέτρημα των «εθελουσιών» με τις οποίες έχουν αποστραγγιστεί τμήματα και υπηρεσίες από ικανό και έμπειρο στελεχικό δυναμικό. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε η υπερεντατικοποίηση της εργασίας, ούτε η εξειδίκευση των συναδέλφων, ούτε πολύ περισσότερο η εξυπηρέτηση της πελατείας. Κύριο μέλημα είναι η αντικατάσταση των στελεχών της ιεραρχίας και η μετατροπή των συμβάσεων. Αρκετές φορές έχει ζητηθεί από συναδέλφους που αποχωρούν να συνεχίζουν να εργάζονται στο πόστο τους, αλλά μέσω κάποιας τρίτης εταιρείας(!).

Γενικότερα είτε με τις «εθελουσίες», είτε με τις απολύσεις (ενοικιαζόμενων τραπεζοϋπαλλήλων) οδηγούν πολλά τμήματα σε μαρασμό. Οι εκκρεμείς υποθέσεις αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό, τα αναπάντητα αιτήματα εξυπηρέτησης γίνονται βουνό μετατρέποντας τα τμήματα αυτά σε υποψήφια για παραχώρηση σε εξωτερική εταιρεία. Στην κατάσταση που έχουν περιέλθει τα τμήματα αυτά, όποιος και αν τα αναλάβει, είτε έχει είτε δεν έχει υψηλή τεχνογνωσία θα τα πάει καλύτερα (!)

Ο σεβασμός στον πελάτη, η ουσιαστική παροχή υπηρεσίας η σωστή επικοινωνία, το ανθρώπινο πρόσωπο και όχι η απομύζηση προμηθειών με κάθε μέσο θα έπρεπε να είναι οι προτεραιότητες της Τράπεζας. Δυστυχώς όμως, οι συναλλασσόμενοι με τις τράπεζες αγανακτούν καθώς η ποιότητα εξυπηρέτησης στα καταστήματα πέφτει συνεχώς. Ενώ παλαιότερα ο υπάλληλος στο γκισέ μπορούσε να ενημερώσει, να εξηγήσει, να καθοδηγήσει τον έμπορο, τον λογιστή, τον επιχειρηματία που προσερχόταν στο κατάστημα τώρα όλα «γίνονται κεντρικά». Οι δε κεντρικές υπηρεσίες αποψιλωμένες από το έμπειρο προσωπικό τους αδυνατούν να ανταπεξέλθουν.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την νέα «εθελουσία» που αποστραγγίζει πλήρως την Τράπεζα από ικανά και έμπειρα στελέχη. Είναι απολύτως υποκριτικό και αναληθές να χαρακτηρίζεται εργαζόμενος ως μη χρήσιμος όταν είναι αυτός/-ή που έχει εργαστεί, έχει «χτίσει» το συγκεκριμένο τμήμα και που βλέπουμε μετά την αποχώρησή του να αντικαθίσταται από νεοπροσλαμβανόμενο – με ατομική σύμβαση.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι με τη συνεχή καταστρατήγηση του Κανονισμού Εργασίας, τις αναθέσεις Τομέων σε Υποτμηματάρχες, Υποδ/νσεων σε Ειδικούς Συνεργάτες και ενίοτε σε Λογιστές Β΄, τις τοποθετήσεις σε επόμενα κλιμάκια πριν την παρέλευση 18μηνου από την προηγούμενη αναβάθμιση, κ.ά.

Συνάδελφοι –ισσες,

Δεν ανεχόμαστε την άσκηση πιέσεων για να αποχωρήσουμε από την Τράπεζα, την οποία εμείς έχουμε στηρίξει τόσα χρόνια. Να είστε σε επαφή με τον Σύλλογό μας για να αποτρέψουμε μαζί κάθε προσπάθεια ρητού ή υπόρρητου εκβιασμού με κάθε πρόσφορο μέσο.

Για πιο αναλυτική ενημέρωση αναφορικά με όλα τα παραπάνω θέματα και τις επόμενες κινήσεις μας, θα πραγματοποιηθεί σύντομα διαδικτυακή συνάντηση του Συλλόγου μας για την οποία θα σας ενημερώσουμε με νέο μήνυμα. Όλα τα μέλη του Συλλόγου μας θα λάβουν την σχετική πρόσκληση για την συνάντηση ενώ όποιος άλλος συνάδελφος επιθυμεί να συμμετέχει αρκεί να μας στείλει ηλεκτρονικό μήνυμα στο seet@nbg.gr.

Το ΔΣ

Facebook: https://www.facebook.com/SyllogosErgazomenonET/posts/5029312910423818