Διαλύουν τα ΕΛΤΑ, διώχνουν εργαζόμενους

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαλύουν τα ΕΛΤΑ, διώχνουν εργαζόμενους

Δρομολογείται Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας ΕΛΤΑ ΑΕ ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, στην οποία θα συμμετάσχει η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ)

Εθελουσία έξοδο για τουλάχιστον 2.000 εργαζομένους των Ελληνικών Ταχυδρομείων από το σύνολο των 5.600 προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ, το οποίο παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο.

Το ύψος της εθελουσίας, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ανέλθει στα 140 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα προέλθουν από το ποσό των περίπου 180 εκατομμυρίων που θα πληρωθεί από το Δημόσιο στα ΕΛΤΑ για την αδιάλειπτη παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας για τα έτη 2013 – 2020, καθώς έως τώρα πληρώνονταν κάθε χρόνο ορισμένα έναντι του συνόλου της οφειλής.

Το σχέδιο, το οποίο θα ξεδιπλωθεί αύριο στη λεπτομέρειά του με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας στο νομοσχέδιο για την περιστολή του λαθρεμπορίου που συζητείται ήδη στη Βουλή, περιλαμβάνει επίσης και μειώσεις στο μισθό των υπαλλήλων που θα παραμείνουν κατά 8%.

Οι εν λόγω μειώσεις επί του κάθε μισθολογικού κλιμακίου μάλιστα ήδη συμφωνήθηκαν και υπεγράφησαν λίγες ώρες πριν, μεταξύ της διοίκησης της εταιρίας και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) ως προπομπός της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ), η οποία θα ακολουθήσει το προσεχές διάστημα και επειδή το οικονομικό θέμα έπρεπε να κλείσει πριν την κατάθεση της τροπολογίας για τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ στη Βουλή.

Για την υλοποίηση του σχεδίου, δρομολογείται Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.» ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, στην οποία θα συμμετάσχει η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).

Ταυτόχρονα, προς τον σκοπό της διασφάλισης της αδιάλειπτης παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, δρομολογείται η απόδοση στην ΕΛΤΑ Α.Ε. του πλήρους ανταλλάγματος από τη σύμβαση μεταξύ αυτής και του Ελληνικού Δημοσίου για τα έτη 2013 – 2020, όπως αυτό υπολογίζεται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σε ετήσια βάση και εκτιμάται στα 180 εκατομμύρια ευρώ.

Στο κοινό δελτίο τύπου των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης που εκδόθηκε μετά τη λήξη της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, επισημαίνεται ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ, ο οποίος γίνεται από κοινού με την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ώστε τα ΕΛΤΑ να γυρίσουν οριστικά σελίδα, να εκσυγχρονισθούν και να συνεχίσουν αποτελεσματικά να επιτελούν το έργο τους.

Κεντρικός σκοπός του σχεδίου είναι η εταιρεία να διασφαλίσει και να ενδυναμώσει τον κοινωνικό της ρόλο ως φορέα της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ταυτόχρονα να βελτιώσει την αποδοτικότητά της. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου είναι:

  • εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους, με έμφαση στην υλοποίηση σχεδίου εθελουσίας εξόδου εργαζομένων,
  • ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, με αναβάθμιση συστημάτων, αυτοματοποίηση κέντρων διαλογής και παροχή καλύτερων και περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες,
  • η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής της εταιρείας για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της καθολικής υπηρεσίας, σε συνδυασμό με αλλαγές στο μοντέλο εξυπηρέτησης της αλληλογραφίας,
  • η ανάπτυξη νέας πολιτικής προμηθειών και η καλλιέργεια μιας νέας εταιρικής κουλτούρας, με την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας.

«Η λύση που επιλέχθηκε επιφέρει το μέγιστο δυνατό όφελος στους πολίτες και στις επιχειρήσεις, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους φορολογούμενους. Υιοθετεί, δε, τις αρχές μετασχηματισμού που ακολούθησαν την τελευταία δεκαετία όλες οι χώρες της Ευρώπης αναφορικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες τους» επισημαίνεται στο σχέδιο της κυβέρνησης για τις αλλαγές στα ΕΛΤΑ.

Τι λένε οι εργαζόμενοι για το σχέδιο

Ιδιαίτερα φιλόδοξο χαρακτηρίζει με δηλώσεις του στο «ethnos.gr» το στόχο των 2.000 αποχωρήσεων με εθελουσία ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ, Γιώργος Βασιλόπουλος, συμπληρώνοντας πως η συμμετοχή θα εξαρτηθεί από το ποσοστό αναπλήρωσης των αποδοχών του χρόνου που απομένει στον κάθε εργαζόμενο έως τη σύνταξη, το οποίο αν είναι μικρότερο του 70% δε θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.

Αναφορικά με την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι «κανονικά θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον στο διπλάσιο ποσό προκειμένου να αντισταθμιστούν τα χρήματα που με πολιτική απόφαση είχαν δοθεί από τα ΕΛΤΑ και εφταναν τα 215 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά του 10% των μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου».

Πάντως οι εργαζόμενοι εκφράζουν επιφυλάξεις για τη λειτουργία του δικτύου των ΕΛΤΑ την επόμενη μέρα της εθελουσίας καθώς κανείς δεν έχει αναφερθεί σε ενδεχόμενη ενίσχυση του εργατικού δυναμικού: «Παραμένει άγνωστο το τι μπορούν να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους για το πως θα λειτουργήσει το δίκτυο των Ελληνικών Ταχυδρομείων την επόμενη μέρα και αν θα παραμείνουν σ΄αυτό όλες οι δραστηριότητες υπό αυτές τις συνθήκες» σημειώνει ο κ. Βασιλόπουλος.

Σήμερα τα ΕΛΤΑ λειτουργούν 685 ταχυδρομικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, 680 ταχυδρομικά πρακτορεία, ενώ υπάρχουν και 700 αγροτικοί διανομείς δημιουργώντας ένα δίκτυο με περισσότερα από 2.000 σημεία επαφής.

Ο αριθμός των εργαζομένων ανέρχεται σε περίπου 5.600, ενώ οι τελευταίες μαζικές προσλήψεις επτακοσίων ατόμων είχαν ολοκληρωθεί το 2005. Έκτοτε έγιναν μόνο 35 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για νησιωτικές περιοχές με τη δυνατότητα που έδινε ένα σχετικό πρόγραμμα το 2012.

https://www.ethnos.gr/