Κορονοϊός: Απροστάτευτοι δηλώνουν οι κούριερ, καταγγέλλουν ελλιπή μέτρα

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κορονοϊός: Απροστάτευτοι δηλώνουν οι κούριερ, καταγγέλλουν ελλιπή μέτρα

Σοβαρές παραλείψεις, από την προστασία του κορονοϊού, που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τους ίδιους αλλά και δεκάδες πολίτες που έρχονται σε καθημερινή επαφή, καταγγέλουν οι εργαζόμενοι στις εταιρείες κούριερ που συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά. Τι λέει στο iEidiseis ο Γιώργος Παπαδημητρίου

Κούριερ, φούρνοι, σούπερ μάρκετ, συνεργεία και φαρμακεία συγκαταλέγονται στα καταστήματα που θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά, παρά τις απαγορεύσεις για τον κορονοϊό, με τους εργαζόμενους να καταβάλουν τιτάνιο αγώνα κάτω από πιεστικές συνθήκες, φοβούμενοι και οι ίδιοι φυσικά για την υγεία τους.

Οι διανομείς λοιπόν είναι ανάμεσα σε εκείνους που δουλεύουν κανονικά και δεν μένουν στο σπίτι όπως προστάζει για τους υπόλοιπους ο ΕΟΔΥ, ούτε έχουν την πολυτέλεια να δουλέψουν από τον υπολογιστή τους. Είναι στο δρόμο στηρίζοντας έναν βασικό πυλώνα της οικονομίας αυτόν των ταχυμεταφορών.

Την κατάσταση που επικρατεί και τους φόβους των διανομέων περιγράφει στο iEidiseis, ο Γιώργος Παπαδημητρίου, οδηγός δικύκλου σε εταιρεία κούριερ και γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Ταχυδρομικών και Ταχυμεταφορών Επιχειρήσεων Αττικής (Σ. Ε. Τ. Τ. Ε. Α), ο οποίος καταγγέλλει ελλιπή μέτρα προστασίας από τις εταιρείες.

«Συνεχίζουμε να είμαστε κανονικά στην εργασία μας παρά τις έκτακτες συνθήκες, όμως είμαστε εκτεθειμένοι και ακάλυπτοι. Πολλές εταιρείες – κυρίως υποκαταστήματα που λειτουργούν ως franchise- δεν έχουν προμηθεύσει τους οδηγούς με τα απαραίτητα αναλώσιμα για την προστασία τους, όπως γάντια, μάσκες και αντισηπτικά με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να τα προμηθεύονται με δικά τους έξοδα έτσι ώστε να μη θέτουν σε κίνδυνο ούτε τον εαυτό τους αλλά ούτε και τους δεκάδες πολίτες που έρχονται καθημερινά σε επαφή» μας λέει.

Και σαν να μην έφτανε αυτό όπως καταγγέλλει ο ίδιος υπάρχουν εταιρείες που ενώ παραλαμβάνουν και αποστέλλουν εκατοντάδες δέματα καθημερινά δεν κάνουν απολύμανση στους χώρους τους. «Σε κάποια καταστήματα υπάρχει ένα αντισηπτικό για όλους, και απλά οι πελάτες μπαίνουν μέσα με μία σειρά. Γνωρίζω ότι σε πολλά καταστήματα δεν έχει γίνει απολύμανση όπως θα έπρεπε» συμπληρώνει.

Το ενθαρρυντικό είναι πως οι περισσότεροι πολίτες δείχνουν να αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα της κατάστασης και τους διευκολύνουν όπως μπορούν. «Σκεφτείτε ότι κάθε μέρα μπαίνουμε κατά μέσο όρο σε 50 διαφορετικές πολυκατοικίες. Δεν ξέρουμε αν τηρούνται οι κανόνες και με ποιους θα έρθουμε σε επαφή. Ευτυχώς, πολλοί πελάτες ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα κατεβαίνουν μόνοι τους κάτω για να παραλάβουν το δέμα τους και δεν χρειάζεται εμείς να μπαίνουμε μέσα στις πολυκατοικίες» συμπληρώνει.

Τέλος, την επίλυση των προβλημάτων, σύμφωνα με τον κ.Παπαδημητρίου, δυσκολεύει και η μη ύπαρξη εργοδοτικού συλλόγου από την πλευρά των εταιρειών, ώστε να μπορεί να γίνει ευκολότερα και με θεσμικό τρόπο η απαραίτητη συνεννόηση με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζόμενων, ο οποίοι αναγκάζονται να απευθύνονται στον κάθε εργοδότη ξεχωριστά.

ΠΗΓΗ: https://www.ieidiseis.gr/