Αγώνας διαρκείας στον ΟΑΣΘ

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγώνας διαρκείας στον ΟΑΣΘ

Απόστολος Λυκεσάς – EFSYN

«Πρώτο ξέσπασμα οργής και αγανάκτησης ενάντια στις ενέργειες της αποτυχημένης αλλά και επικίνδυνης πλέον διοίκησης», χαρακτήρισαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ τη χθεσινή κινητοποίηση, απαιτώντας την υπογραφή ΣΣΕ. Στο πλευρό τους ΓΣΕΕ και Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

● Στήριξη και από τον τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Χρήστο Γιαννούλη.

Οι ημέρες της υπομονής και της συναίνεσης των εργαζομένων με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ τελείωσαν επισήμως χθες. Οι 200 συγκεντρωμένοι με τα «πιπεράτα συνθήματα», οι διακοπές συγκοινωνίας μπροστά στα γραφεία της διοίκησης του Οργανισμού στην οδό Παπαναστασίου, η σκληρή γλώσσα της ανακοίνωσης του σωματείου, ακόμη και η αφύπνιση της ΓΣΕΕ, που εξέδωσε χθες ανακοίνωση συμπαράστασης, κατέδειξαν ότι όλες οι γέφυρες επικοινωνίας έχουν κοπεί και μένει να δούμε πλέον τι άλλες μορφές πάλης θα διαλέξουν και θα ακολουθήσουν οι εργαζόμενοι.

Η διεκδίκηση υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας πάει πλέον χέρι χέρι με τον χαρακτηρισμό της διοίκησης ως «επικίνδυνης». Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Θεσσαλονίκης (περί τα 2.300 μέλη) έδειξε χθες ότι κατάλαβε πού οδηγεί η στάση της διοίκησης: «Ερχονται να διαλύσουν και τις οικογένειές μας με ένα εξοντωτικό πρόγραμμα εργασίας. Μειώνουν ημέρες ανάπαυσης και παράλληλα εφαρμόζουν ένα αλλοπρόσαλλο σύστημα που διαλύει κυριολεκτικά κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, ενώ επιβαρύνει την ψυχική υγεία των εργαζομένων που τόσο απαραίτητη είναι για εργαζομένους σε μέσα μαζικής μεταφοράς».

Γι’ αυτό, όπως λένε, η χθεσινή συγκέντρωση είναι το πρώτο στάδιο, «το πρώτο ξέσπασμα οργής και αγανάκτησης ενάντια στις ενέργειες της αποτυχημένης αλλά και επικίνδυνης πλέον διοίκησης του ΟΑΣΘ» που προβαίνει «συνεχώς σε μονομερείς ενέργειες εις βάρος των εργαζομένων».

Βολές στο υπ. Μεταφορών

Δεν είναι θυμωμένοι όμως μόνο με τη διοίκηση, αλλά και με το υπουργείο Μεταφορών, αφού στη ρητορική ερώτηση «το αρμόδιο υπουργείο γνωρίζει;» απαντούν οι ίδιοι πως «είναι προφανές». Και γιατί φτάσαμε εδώ; «Για να καλύψουν την αποτυχία τους στην ανασυγκρότηση της συγκοινωνίας, προσπαθούν να μετακυλήσουν τις ευθύνες τους για άλλη μία φορά στους εργαζομένους», αφού «προκαλούν σύγχυση για να μας οδηγήσουν σε κινητοποιήσεις» και ταυτόχρονα «διαλύουν συστηματικά τον δημόσιο στόλο των λεωφορείων προκειμένου να ενισχύουν ιδιώτες μέσω leasing, φέρνοντας τα αποσυρθέντα λεωφορεία της Ευρώπης στην τριτοκοσμική πόλη μας, όπως την κατάντησαν οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών».

Της χθεσινής κινητοποίησης είχε προηγηθεί ανακοίνωση (26/2) στην οποία οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν πως η διοίκηση του ΟΑΣΘ «αντί να εντείνει τα μέτρα προστασίας, έχει παραμελήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα την απολύμανση εργασιακών χώρων, στα περισσότερα των κυκλοφορούντων λεωφορείων υπάρχει παντελής έλλειψη αντισηπτικών, ενώ και πληθώρα λεωφορείων του ΟΑΣΘ συνεχίζουν να παραμένουν παροπλισμένα και εγκαταλειμμένα ακόμη και για ασήμαντου κόστους βλάβες», ενώ «τα λεωφορεία του leasing ως γνωστόν δεν διαθέτουν παράθυρα για τον απαραίτητο εξαερισμό του χώρου των επιβατών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία».

Χθες η ΓΣΕΕ με ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων δίκαιο, καλεί τη διοίκηση του ΟΑΣΘ «να βάλει την υπογραφή της» στη ΣΣΕ και να μην καταφεύγει σε μονομερείς ενέργειες. Ανακοίνωση υποστήριξης των εργαζομένων εξέδωσε και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Στο πλευρό των εργαζομένων και ο Χρήστος Γιαννούλης, βουλευτής και αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., που δήλωσε ότι «η διοίκηση Σκόδρα αντιμετωπίζει τον ΟΑΣΘ ως φέουδο» και αντί να μετακυλίει τις ευθύνες της για «την πλήρη αποτυχία στη διαχείριση του ΟΑΣΘ», έχει τουλάχιστον το «χρέος να προστρέξει σε έναν ουσιαστικό διάλογο για την υπογραφή ΣΣΕ».