Σε 24ωρη απεργία οι εκπαιδευτικοί – Αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σε 24ωρη απεργία οι εκπαιδευτικοί – Αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
  • Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, αντιδρώντας στις ρυθμίσεις που φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Σήμερα Τρίτη, ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία. Επιπλέον, έχουν καλέσει δασκάλους και καθηγητές σε συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 13:00 και πορεία προς τη Βουλή.

Επίσης, κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί και αύριο Τετάρτη 10 Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο. Οι ομοσπονδίες έχουν καλέσει τους εκπαιδευτικούς σε συλλαλητήριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή.

Δάσκαλοι και καθηγητές ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και την κατάργηση της ρύθμισης για τη μετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες. Μάλιστα, σε ψήφισμα της ΓΣ των ΕΛΜΕ γίνεται λόγος για «επικίνδυνη έλλειψη σχεδιασμού» από πλευράς υπουργείου, που οδηγεί σε «εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες και σε διαρροή των δεδομένων τους στο διαδίκτυο».

ΣΥΡΙΖΑ: Κόλαφος για Κεραμέως το ψήφισμα των ΕΛΜΕ για τα προσωπικά δεδομένα

«Kόλαφο για το υπουργείο Παιδείας και προσωπικά για την κυρία Κεραμέως», χαρακτηρίζουν σε ανακοίνωση τους το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και η Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου (ΕΠΕΚΕ) του κόμματος, το ψήφισμα των Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, για την «ανικανότητα του ΥΠΑΙΘ να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών κατά τη διάρκεια τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», όπως αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Στην ανακοίνωση τους, το Τμήμα και η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι το ψήφισμα «επιβεβαιώνει πλήρως την καταγγελία του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, ο οποίος στις 29 Μαΐου κατέθεσε στο προεδρείο της Βουλής, σε σφραγισμένο φάκελο, αρχεία με προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων καθηγητών, για τις ώρες μαθήματος που είχαν κάνει εξ αποστάσεως, τον αριθμό των μαθητών που τις είχαν παρακολουθήσει, προσωπικές τους παρατηρήσεις και άλλα». Προσθέτουν ότι επρόκειτο για «παράνομη διαρροή» και πως «η απάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου την ίδια μέρα ήταν ότι επρόκειτο για ‘πρωτοφανές φιάσκο’, αφού τα στοιχεία ήταν δήθεν αθώα και είχαν καταχωρηθεί ‘οικειοθελώς’ από τους εκπαιδευτικούς ως ‘οδηγός’ για τους συναδέλφους τους».

Ενστάσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει εξάλλου, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια των σχολείων. Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής δημοσιοποίησε την έκθεσή της επί του νέου νομοσχεδίου, εστιάζοντας αρχικά στην επιστροφή της διαγωγής στα σχολεία.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά την ενημέρωση για τις αλλαγές στην εκπαίδευση, προανήγγειλε, επίσης, την επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5 ημερών που είχαν περιοριστεί το 2017 σε αποβολές έως 2 ημερών. Υπενθυμίζεται ότι ο χαρακτηρισμός διαγωγής στα σχολεία είχε καταργηθεί το 2017 από τον Κώστα Γαβρόγλου, μετά από αίτημα 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούσαν την κατάργηση της διαγωγής κοσμίας.

Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής εκφράζει ερωτήματα για το περιεχόμενο της διάταξης για τη διαγωγή, επικαλούμενη «τις ρυθμίσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 που αφορούν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με νόμιμο σκοπό».

Η Υπηρεσία επισημαίνει ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί το «κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων με τους σκοπούς έκδοσής τους, οι οποίοι συνίστανται στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης, καθώς και κατά πόσον η εν λόγω αναγραφή σε δημόσια έγγραφα εξυπηρετεί θεμιτό σκοπό δημόσιου συμφέροντος και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας, λαμβανομένου υπόψη ότι η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης».