ΟΙΕΛΕ: Μπαράζ καταγγελιών για το μεγάλο παζάρι της εκπαίδευσης

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΙΕΛΕ: Μπαράζ καταγγελιών για το μεγάλο παζάρι της εκπαίδευσης

Παράνομα φροντιστήρια μαθητών δημοτικού για τις εξετάσεις στα Πρότυπα Γυμνάσια και δόλιες μεθοδεύσεις πολιτικών και επιχειρηματικών κύκλων καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.

Σε μια μακροσκελή ανακοίνωση μιλάει για πλήθος καταγγελιών από γονείς για τα παράνομα φροντιστήρια με αφορμή τις εξετάσεις των Πρότυπων Γυμνασίων και καταγγέλλει, ουσιαστικά, ότι οι μεγάλοι όμιλοι «κάνουν πρόβα για το νέο δημόσιο σχολείο των vouchers και της δήθεν ελεύθερης γονεϊκής επιλογής».

Αναλυτικά

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε συλλέξει καταγγελίες από γονείς για τα παράνομα φροντιστήρια  για μαθητές δημοτικού, ώστε να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις των Πρότυπων Γυμνασίων (που διαφημίζονται ως «σχολεία αριστείας», αν και μετατρέπονται ραγδαία σε σχολεία οικονομικά «αρίστων»).

Η έκρηξη φροντιστηρίων για τις εξετάσεις των Πρότυπων δεν είναι τυχαία. Οι μεγάλοι φροντιστηριακοί όμιλοι που προσφέρουν τέτοια προγράμματα προετοιμασίας (μια από τις καταγγελίες αφορά στη γνωστή αλυσίδα «Διακρότημα») κάνουν πρόβα για τις, μαζικής πλέον κλίμακας, εξετάσεις εισαγωγής στο Γυμνάσιο στο νέο «δημόσιο» σχολείο των vouchers και της δήθεν ελεύθερης γονεϊκής επιλογής που έχει ήδη προαναγγείλει η Νέα Δημοκρατία στο πρόγραμμά της. Με δόλιες μεθοδεύσεις πολιτικών και επιχειρηματικών κύκλων, η πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα είναι πλέον μια πανάκριβη υπόθεση για τη συντριπτική πλειονότητα των γονέων. Όπως ακριβώς συνέβαινε πριν από 65 χρόνια…

Τι προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο

Το νομοθετικό πλαίσιο είναι σαφές. Τα φροντιστήρια για μαθητές δημοτικού πάσης φύσεως, απαγορεύονται ρητά. Το άρθρο 56 του Ν. 682/1977, όπως ισχύει, προβλέπει:

«Από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος καταργούνται τα φροντιστήρια Δημοτικής Εκπαιδεύσεως, αιρομένων αυτοδικαίως των χορηγηθεισών αδειών ιδρύσεως και λειτουργίας αυτών».

Με βάση τη συγκεκριμένη διάταξη, η ΟΙΕΛΕ έχει ζητήσει την άμεση ρύθμιση των Κέντρων Μελέτης που, κατά ομολογία και του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας, λειτουργούν παράνομα. Επιπλέον, οι μονάδες αυτές είναι απολύτως ανεξέλεγκτες κτηριακά, με αποτέλεσμα να τίθεται καθημερινά σε κίνδυνο η υγεία και η ασφάλεια δεκάδων χιλιάδων παιδιών και εργαζόμενων. 

Η Ομοσπονδία θα ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή του νόμου και την άρση της χορηγηθείσας άδειας των φροντιστηρίων που παραβιάζουν τη νομοθεσία και κάνουν μαθήματα προετοιμασίας παιδιών Δημοτικού. Φυσικά, δεν υπάρχει καμιά περίπτωση η κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές να συγκρουστεί με αυτούς που τη στήριξαν και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε με ποια αστεία δικαιολογία θα αθωώσουν τους μεγαλοφροντιστηριάρχες…
Παιδεία-εμπόριο: Το σχολείο της δήθεν ελεύθερης γονεϊκής επιλογής και η πανάκριβη πλέον πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Πριν λίγες εβδομάδες, με την ανακοίνωση του προγράμματος της ΝΔ για την Παιδεία, η ΟΙΕΛΕ ήταν η πρώτη συλλογικότητα της εκπαίδευσης που στηλίτευσε την εξαιρετικά επικίνδυνη δέσμευση για την δήθεν «ελεύθερη επιλογή σχολείου από το γονέα». Πίσω από τη φαινομενικά αθώα αυτή εξαγγελία, κρύβεται η θεμελίωση του σχολείου των vouchers. Οι γονείς αρχικά θα θεωρήσουν ότι θα μπορούν ελεύθερα να επιλέγουν το σχολείο του παιδιού τους, όμως η υπερβολική ζήτηση για συγκεκριμένες σχολικές μονάδες θα δημιουργήσει «κριτήρια» επιλογής από τη μεριά του σχολείου! Όπως ανέφεραν σε σχετική τους μελέτη οι Φωτόπουλος και Θεριανός, «δεν είναι οι γονείς τελικά που διαλέγουν σχολεία αλλά τα σχολεία που διαλέγουν μαθητές και γονείς επιζητώντας ουσιαστικά το κουπόνι τους προκειμένου έτσι να διασφαλίζουν την χρηματοδότηση άρα και την επιβίωσή τους».

Τα «κριτήρια» θα είναι πιθανότατα δύο:

  • Το πρώτο, οι πελατειακές σχέσεις που θα δημιουργηθούν ανάμεσα σε γονείς και σχολεία με «μεσάζοντες» πολιτικούς. «Στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν εκπαιδευομένους, οι πάροχοι (τα σχολεία) διαφοροποιούν τα κίνητρα και τις στοχεύσεις τους και μετέρχονται πρακτικές που περιλαμβάνουν «διευκολύνσεις», «χαλάρωση εκπαιδευτικών προδιαγραφών», «αρνητική διαφήμιση» και «πελατειακές σχέσεις» αναφέρει ο Φωτόπουλος (2015).
  • Το δεύτερο, η επιλογή των μαθητών μέσω εξετάσεων. Αυτό θα οδηγήσει στην μαζικοποίηση φροντιστηρίων για κάθε τάξη, από την πρώτη δημοτικού, μέχρι και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό θα ανοίξει ακόμη περισσότερο την εκπαιδευτική «αγορά» και θα δώσει τη δυνατότητα να θησαυρίσουν οι φροντιστηριακοί όμιλοι. 

Ειδικά για την πρόσβαση στη δευτεροβάθμια, αξίζει τον κόπο να αναφέρουμε την «ταρίφα» που σήμερα επικρατεί για τα φροντιστήρια προετοιμασίας εξετάσεων για τα Πρότυπα Γυμνάσια. Όπως μας αναφέρουν γονείς, μόνο για τις εξετάσεις προσομοίωσης η τιμή είναι 250 ευρώ το μήνα για τους πρώτους μήνες του έτους και φτάνουν μέχρι και τα 500 ευρώ τους μήνες προ των εξετάσεων! Αντιστοιχεί η τιμή με τα δίδακτρα ενός μέσου ιδιωτικού δημοτικού σχολείου! Ας φανταστούμε σε ποιο ύψος θα φτάσουν οι τιμές, όταν θεσμοθετηθεί το σχολείο των voucher. Χιλιάδες γονείς θα πληρώνουν πλουσιοπάροχα για να περάσουν τα παιδιά τους τις εξετάσεις και να μπουν σε ένα «επιθυμητό» σχολείο. Ειδικά η πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πληρώνεται κυριολεκτικά σε χρυσό.

Γράφαμε στην πρόσφατη ανακοίνωσή μας για την «ελεύθερη γονεϊκή επιλογή» ότι με το πρόσχημα του ανταγωνισμού, της ποιότητας και της παροχής ακόμα καλύτερης εκπαίδευσης θα βιώσουμε την επέκταση της κερδοσκοπίας, του νοσηρού ανταγωνισμού και την εδραίωση μιας αγοραίας κουλτούρας που συμπιέζει συνειδήσεις αντιμετωπίζοντας μαθητές και γονείς ως «πελάτες». Η επιστροφή της Παιδείας στην προ 1964 (μεταρρύθμιση Παπανδρέου-Παπανούτσου) εποχή, όπου πρόσβαση στο σχολείο και στο Πανεπιστήμιο είχαν μόνο οι γόνοι των εχόντων είναι πλέον intra portas. Πλέον, από την πρώτη δημοτικού, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, οι γονείς θα πληρώνουν δίδακτρα, καθώς το δημόσιο σχολείο όπως το γνωρίζαμε, δεν θα υπάρχει πια. 

Η ΟΙΕΛΕ έκανε και κάνει το χρέος της απέναντι στην κοινωνία, προειδοποιώντας για τον τεράστιο κίνδυνο θεμελίωσης του σχολείου των vouchers. Ευχόμαστε στην προσπάθειά μας να αναδείξουμε το κρισιμότερο, ίσως, εκπαιδευτικό ζήτημα από τη Μεταπολίτευση κι έπειτα να βρούμε συμπαραστάτες τα συνδικάτα και τους πολίτες. Η κατάργηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και η παράδοση του αγαθού της Παιδείας στα χέρια των εκλεκτών επιχειρηματιών μιας αδίστακτης πολιτικής ηγεμονίας είναι υπόθεση όλων μας.

αναδημοσίευση από: efsyn.gr/