Oι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ζητάνε να παραμείνουν τα ναυπηγεία υπό κρατικό έλεγχο

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Oι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ζητάνε να παραμείνουν τα ναυπηγεία υπό κρατικό έλεγχο

Λιμνάζει η «επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας»

Εξώδικο Δήμου Χαϊδαρίου στην ΕΤΑΔ θέτει ζήτημα νομιμότητας του διαγωνισμού πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ζητεί απελευθέρωση της προβλήτας 4

Για επαγγελματική κακοποίηση και bullying καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας τον πρώην βασικό μέτοχό τους.

Με βήμα σημειωτόν περπατάνε οι πολυδιαφημισμένες από την κυβέρνηση επενδύσεις για «την επανεκκίνηση της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας» στα δύο μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Στον μεν Σκαραμαγκά αναμένεται πιθανόν εντός Φεβρουάριου η επαναπροκήρυξη των διαγωνισμών πώλησης του εμπορικού και στρατιωτικού σκέλους, στη δε Ελευσίνα η διαδικασία εξυγίανσης σκοντάφτει στον επιχειρηματικό πόλεμο μεταξύ πρώην και νυν βασικού μετόχου, Ταβουλάρη και Onex. Στη μέση και στις δύο περιπτώσεις οι εργαζόμενοι στέλνουν εναγώνιες επιστολές σε υπουργούς, κόμματα και στον πρωθυπουργό για το εργασιακό τους μέλλον.

Θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θέτει ο Δήμος Χαϊδαρίου με εξώδικο προς την ΕΤΑΔ ζητώντας την ελευθέρωση και απόδοση στους δημότες της προβλήτας 4, στην οποία λειτουργεί και το Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων.

H πώληση της προβλήτας

«Η απόδοση στον δήμο της προβλήτας 4 είναι το ελάχιστο αντιστάθμισμα που δικαιούνται οι πολίτες του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας για την τεράστια οικολογική και περιβαλλοντική καταστροφή που υπέστη η άλλοτε μαγευτική παραλία του Σκαραμαγκά από την εκεί εγκατάσταση των Ναυπηγείων» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο εξώδικο, που κοινοποιήθηκε στο πρωθυπουργικό επιτελείο, τον υπουργό Οικονομικών και την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας.about:blank

«Η δημοπράτηση και η πώληση της επίμαχης προβλήτας 4 δεν είναι νόμιμη, καθώς χαρακτηρίστηκε ως δημόσιο κτήμα, όχι υπαγόμενο στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου αλλά με την ιδιότητα του κοινοχρήστου» συνεχίζει η εξώδικη δήλωση, καλώντας την ΕΤΑΔ να απέχει από κάθε ενέργεια που αφορά την προβλήτα 3, αλλιώς θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Επιπλέον αμφισβητεί όρους του διαγωνισμού για το στρατιωτικό σκέλος, θεωρώντας ότι «περιλαμβάνονται οικόπεδα που σύμφωνα με τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου δεν ανήκουν στον Ειδικό Διαχειριστή δηλαδή στα ΕΝΑΕ αλλά στον Δήμο Χαϊδαρίου»!

Παράλληλα οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό ζητάνε να παραμείνουν τα ναυπηγεία υπό κρατικό έλεγχο, με το σκεπτικό ότι ένας νέος διαγωνισμός δεν θα είναι προς όφελος του Δημοσίου. Ηδη θεωρείται δεδομένη η παράταση του καθεστώτος ειδικής διαχείρισης που λήγει τον Μάρτιο, ενώ συσσωρεύονται τα πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που είχαν οριστεί στα 7,2 εκατ. ευρώ το εξάμηνο, όσο δεν ανακτούνται οι παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις.

«Εργασιακό bullying»

Στον χορό των επιχειρηματικών συγκρούσεων έχουν εμπλακεί για τα καλά οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς σε νέα επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό και τους πολιτικούς αρχηγούς καταγγέλλουν σε υψηλούς τόνους την πλευρά του πρώην βασικού μετόχου, παίρνοντας ξεκάθαρα το μέρος του νέου επενδυτή, του Π. Ξενοκώστα της Onex. «Ηρθε η ώρα να ενώσουμε τις φωνές μας στα πλαίσια του κινήματος “Me too” για την επαγγελματική κακοποίηση, λεκτική βία, bullying και κοινωνική περιθωριοποίηση που έχουμε υποστεί από πατέρα, υιό Ταβουλάρη και τον βασικό τους συνεργάτη, τον Οικονομικό Διευθυντή τους, τον κύριο Ανδριτσάκη».

Ετσι ξεκινάνε την επιστολή τους οι εργαζόμενοι, καταγγέλλοντας «ψέματα, συκοφαντίες, απειλές και καθημερινό ψυχικό βιασμό» από τους πρώην βασικούς μετόχους με σκοπό «να ανακόψουν την έλευση του επενδυτή και να παραμείνουν βασιλιάδες του χάους και της καταστροφής».

Πίσω πάντως από τη φλογερή καταγγελία του σωματείου, που δανείζεται το λεξιλόγιο του #metoo, κρύβονται τα νέα εμπόδια στη διαδικασία εξυγίανσης, αφού η έκθεση των αξιολογητών τής Εrnst&Young ανεβάζει τα χρέη του ναυπηγείου στα 420 εκατομμύρια ευρώ – από τα περίπου 300 της προηγούμενης αξιολόγησης.

EFSYN