Νόμος Κεραμέως: Μαζικές απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών και προσφυγή στο ΣτΕ

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νόμος Κεραμέως: Μαζικές απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών και προσφυγή στο ΣτΕ
  • Πάνω από 150 απολύσεις εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση, είναι ο έως τώρα απολογισμός του νόμου Κεραμέως, σύμφωνα με όσα λέει στο tvxs.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), Μιχάλης Κουρουτός.

«Οι 150 είναι αυτοί που έχουν δηλώσει την απόλυση τους στην Ομοσπονδία, ωστόσο δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα σε σχέση με τον αριθμό, γιατί η υπουργός κρατάει τις εφαρμοστικές εγκύκλιους στο γραφείο της επί 2.5 μήνες, πράγμα πρωτοφανές!»

Η πρωτοφανής αυτή κίνηση από την πλευρά της υπουργού, έχει σαν στόχο σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, να θολώσει το τοπίο γύρω από τις απολύσεις αλλά και να τους αποτρέψει να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, πράγμα όμως το οποίο θα κάνουν παρά τις τρικλοποδιές του υπουργείου. «Την επόμενη εβδομάδα σκεφτόμαστε να προσφύγουμε» λέει στο tvxs.gr ο Μιχάλης Κουρουτός.

«Οι μαζικές απολύσεις είναι απόρροια του νόμου που είχε υποσχεθεί στους ιδιοκτήτες η κα Κεραμέως. Οι ιδιοκτήτες, με το που μπήκε ο νόμος σε ισχύ, άρχισαν να ξηλώνουν συναδέλφους που είχαν χρόνια σταθερή και πλήρη απασχόληση, και να τους αντικαθιστούν με νέους, προφανώς φθηνότερους και χειραγωγήσιμους από την ιδιοκτησία. Σε πολλές περιπτώσεις προσλαμβάνουν τρεις καθηγητές στη θέση ενός απολυμένου, οι οποίοι μπαίνουν σε καθεστώς ημιαπασχόλησης (5 ώρες εργασία πχ). Αυτό προέβλεπε ο νόμος Κεραμέως ώστε να καθιερωθεί και σε εμάς η ημιαπασχόληση»

Όπως έχει επισημάνει και σε παλιότερο ρεπορτάζ του το   tvxs.gr, στην περίπτωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση μέσω του νομοσχέδιου Κεραμέως, εφαρμόζει άλλη μια ακραία νεφιλελεύθερη πρακτική, που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον ιδιωτικό τομέα:

«Ο νόμος επιτρέπει τη μείωση ωραρίου και αποδοχών, χωρίς την απαραίτητη συναίνεση με την υπογραφή του εργαζομένου. Η βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας, δεν υπάρχει πουθενά. Οι καθηγητές που είχαν πλήρες ωράριο, έχουν σήμερα μειωμένο, πρέπει να κάνουν φροντιστηριακές ώρες για να συμπληρώσουν μισθό συχνά και χωρίς ασφάλεια. Μεσαίωνας με όλη τη σημασία της λέξης» λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Κύμα φυγής από την ιδιωτική στη δημόσια εκπαίδευση

Οι σχολάρχες από την άλλη απαντούν στις καταγγελίες με το επιχείρημα, ότι μπορεί να έγιναν απολύσεις αλλά έγιναν και 550 προσλήψεις.

«Είναι παραπλανητική η απάντηση» λέει ο Μ. Κουρουτός. «Εκτός από το ότι συμπεριλαμβάνουν τους ωρομίσθιους που προσέλαβαν με πενιχρούς μισθούς, δεν λένε ότι είχαμε ένα μεγάλο κύμα φυγής, περίπου 600 συναδέλφων από την ιδιωτική προς τη δημόσια εκπαίδευση. Για πρώτη φορά συμβαίνει αυτό στα χρονικά! Αλλά οι συνάδελφοι είδαν τι έρχεται και προτίμησαν να πάνε αναπληρωτές στο δημόσιο έστω κι αν θα απομακρυνθούν από τις οικογένειες τους, παρά να απολυθούν, ή να υποστούν περικοπές. Ε οι σχολάρχες λοιπόν, συμπεριλαμβάνουν στους προσληφθέντες, όσους αναγκάστηκαν να προσλάβουν εξαιτίας των αποχωρήσεων. Αν προσθέσετε λοιπόν αποχωρήσαντες και απολυμένους θα δείτε ότι οι προσλήψεις δεν ήταν σοβαρές».

Η ΟΙΕΛΕ έχει απευθυνθεί στα ευρωπαϊκά συνδικάτα, έχει επίσης προσφύγει στα κόμματα ζητώντας να κάνουν προσφυγή στην Κομισιόν. «Είχαμε ευχάριστη έκπληξη ο Κ. Αρβανίτης και ο Αλ. Γεωργούλης να κάνουν την ερώτηση  πριν λίγες ημέρες. Ξέρετε τι σημασία έχει αυτό για εμάς που θα δούμε τέλος Ιουνίου η βαθμολογία θα δίνεται από τον εργοδότη! Με τον νέο νόμο θα δίνουν άριστα οι εργοδότες στους μαθητές αφού δεν υπάρχει ο έλεγχος του υπουργείου και καταργείται η περιφρούρηση της ισονομίας. Αυτό είναι ανταγωνιστικό και απέναντι στα  δημόσια σχολεία  αλλά και σε σχέση με τα ευρωπαϊκά σύμφωνα με το νόμο περί αντιστοίχησης των στοιχείων»

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Αβρανίτης και Αλ. Γεωργούλης, τονίζουν επίσης στην ερώτηση τους προς την Κομισιόν, ότι ο Νόμος Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση, μέσω της ουσιαστικής απόσυρσης της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας από τα ιδιωτικά σχολεία, γκρεμίζει το ρυθμιστικό πλαίσιο των νόμων 4415/2016 και 4472/2017 (Νόμου Φίλη-Γαβρόγλου) που θεσπίστηκε μετά από οδηγίες των ευρωπαϊκών αρχών και ιδίως του EQFAdvisoryGroup, της επιτροπής δηλαδή που ασχολείται με την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Η Επιτροπή καλείται να τοποθετηθεί στο γεγονός πως κρίσιμες πτυχές της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και οι εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι εκτός ουσιαστικού ελέγχου του Υπουργείου Παιδείας, ενώ οι τίτλοι σπουδών εκδίδονται με αποκλειστική ευθύνη του εκάστοτε σχολάρχη.

Αρβανίτης και Γεωργούλης ζητούν σαφείς απαντήσεις για τη διασφάλιση της νομιμότητας των τίτλων σπουδών από τα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα, για την περιφρούρηση της ισονομίας ανάμεσα σε όλους τους μαθητές και για το αν η Κομισιόν προτίθεται να παρέμβει με βάση τις προϋποθέσεις που το EQFAdvisoryGroup έθεσε το 2014 στην ελληνική κυβέρνηση για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, όροι που η εκπλήρωσή τους είναι απαραίτητη για να έχουν πανευρωπαϊκή αναγνώριση οι τίτλοι σπουδών των Ιδιωτικών Σχολείων.

https://tvxs.gr/