ΚΙΝ(Δ)ΑΛ για Εκπαίδευση: Καμία αναφορά σε διορισμούς, συντεχνία οι εκπαιδευτικοί, επαναφορά γραπτού διαγωνισμού και ατομικής αξιολόγησης

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΙΝ(Δ)ΑΛ για Εκπαίδευση: Καμία αναφορά σε διορισμούς, συντεχνία οι εκπαιδευτικοί, επαναφορά γραπτού διαγωνισμού και ατομικής αξιολόγησης

του Γιώργου Μακράκη*

Οι προτάσεις του ΚΙΝ(Δ)ΑΛ για την Εκπαίδευση: Καμία αναφορά σε διορισμούς, συντεχνία οι εκπαιδευτικοί, επαναφορά γραπτού διαγωνισμού και ατομικής αξιολόγησης

Από τις θέσεις που κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ για τη Δημόσια Εκπαίδευση και τα ζητήματα των εκπαιδευτικών διαπιστώνεται η πλήρης ταύτιση σε αντίληψη και προτάσεις με τη Νέα Δημοκρατία. Πιθανότατα, διαβάζοντας ο Κ. Μητσοτάκης τους βασικούς άξονες του ΚΙΝΑΛ για την Παιδεία, να μπερδεύτηκε πως επρόκειτο για τις θέσεις του κόμματός του.

Αναλυτικότερα, το κόμμα της κ. Γεννηματά δεν κάνει καμία απολύτως αναφορά για την ανάγκη Μόνιμων Διορισμών στην Εκπαίδευση και προφανώς ούτε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο σε αριθμό προσλήψεων και χρονοδιαγράμματος. Αντιθέτως, το μοναδικό σημείο που αναφέρει είναι η κατάργηση του νέου νόμου προσλήψεων-διορισμών και η θεσμοθέτηση του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Στην ουσία προτείνεται η επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου του 2010 –που δεν εφαρμόστηκε ποτέ–, όπου η επιτυχία στον γραπτό διαγωνισμό αποτελούσε προϋπόθεση για να ενταχθείς στον πίνακα προσλήψεων-διορισμών και ακολούθως μετρούσαν τα υπόλοιπα κριτήρια. Μάλιστα, αναφέρει πως το «επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι κλειστό», δηλαδή αποκαλεί εμμέσως τους 25.000-30.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που οργώνουν όλα αυτά τα χρόνια όλα τα σημεία της χώρας και στηρίζουν το Δημόσιο Σχολείο και τη μόρφωση των μαθητών, ως συντεχνία και κλειστό λόμπι.

Στις προτάσεις που κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ για την εκπαίδευση περιλαμβάνεται και η επαναθεσμοθέτηση της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προφανώς με το τιμωρητικό και αυταρχικό περιεχόμενο του Π.Δ. 152/2013 –απολύσεις, τσεκούρωμα μισθών κα κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων–, που είχαν ψηφίσει ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και δεν πρόλαβαν να εφαρμόσουν εκείνη την περίοδο.

Επίσης, άλλη μια ιδεολογική εμμονή και ταυτόχρονα άλλη μια πολιτική ταύτιση του ΚΙΝΑΛ και της ΝΔ είναι η ίδρυση και λειτουργία «Πρότυπων Σχολείων», υιοθετώντας πλήρως το νεοφιλελεύθερο εκπαιδευτικό μοντέλο. Κι αυτό διότι τα πρότυπα σχολεία χαρακτηρίζονται από έναν μαθητικό πληθυσμό, ο οποίος επιλέγεται με διάφορα κριτήρια, όπως για παράδειγμα οι εξετάσεις και κατά συνέπεια ευνοούν τη διαμόρφωση κοινωνικών ιεραρχήσεων και ανισοτήτων με κριτήρια που φαίνονται ουδέτερα, αλλά στην πραγματικότητα είναι απολύτως ταξικά.

Τέλος, η υποκρισία περισσεύει στην πρόταση του ΚΙΝΑΛ για σταδιακή εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, καθώς το κόμμα της κα. Γεννηματά ψήφισε ΟΧΙ στην θεσμοθέτηση του δίχρονου υποχρεωτικού Δημόσιου Νηπιαγωγείου και μάλλον αγνοούν πως το επόμενο σχολικό έτος θα εφαρμοστεί σε 298 δήμους από τους 323.

Από τις παραπάνω θέσεις του ΚΙΝΑΛ για το Δημόσιο Σχολείο και τον εκπαιδευτικό είναι σαφές πως η ηγετική ομάδα του κόμματος έχει επιλέξει τη νεοφιλελεύθερη προσέγγιση και αντίληψη για το πώς αντιλαμβάνεται το αξιακό σύστημα στην Εκπαίδευση, στη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό πλαίσιο των εκπαιδευτικών. Με λίγα λόγια, διαβάζοντας τις θέσεις του ΚΙΝΑΛ για την Παιδεία είναι σα να διαβάζεις το πρόγραμμα της ΝΔ και του Κ. Μητσοτάκη.

Και εύλογα προκύπτει η απορία αν τα συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΗ.ΣΥ εκπαιδευτικών, που συμμετέχουν και παρελαύνουν στα συνέδρια του κόμματος υιοθετούν και συμφωνούν με αυτές τις προτάσεις ή μήπως είναι εκείνοι που τις εισηγούνται κιόλας;

 

Γιώργος Μακράκης, Δάσκαλος

Αν. Γραμματέας της Ε.Ε. ΑΔΕΔΥ

Εκλεγμένος με την Ενωτική Αγωνιστική Εκκίνηση